شــرح وظایـــف امورمالـی

 

1-تهیه و تدوین صورتهای مالی موسسه از طریق نظارت مستمر بر عملیات امور مالی و محاسباتی و نگهداری و تنظیم حسابها برطبق این آیین نامه و مقررات حاکم بر تحریر دفاتر و ضوابط مربوطه و صحت و سلامت آنها و تهیه گزارشات موردی مدیریت.

2-نظارت و هماهنگی در اجرای قوانین و مقررات حاکم بر عملیات مالی موسسه جهت حفظ و حراست از اسناد و دفاتر مالی.

3-تبادل اطلاعات مالی موسسه حسب مورد با دستگاه های نظارتی قانونی با هماهنگی مقام مسئول موسسه مکاتبه با واحدهای تابعه دانشگاه برحسب ضرورت.

4- نگهداری و تحویل و تحول وجوه نقدینه ها و سپرده ها و اوراق بهادار و پیگیری و نظارت مستمر بر وصول به موقع درآمدهای موسسه.

5- شناسایی و نگهداری حساب مقداری و ریالی اموال، ماشین آلات و تجهیزات و دارائی های موسسه.

6-اطلاع و کنترل کلیه تفویض اختیارات جهت امضاءهای مجاز در مصرف منابع و فراهم نمودن شرایط هماهنگی بین آنان.

7-اجرای آن بخش از عملیات مالی موسسه که در چارچوب بودجه تفصیلی مصوب هیئت امنا بر عهده مدیر امور مالی می باشد.

8-پیگیری و به روز رسانی مانده حساب های سنواتی.

9-نظارت بر اجرایی نمودن روش های متداول حسابداری در موسسه و اجرای دستورالعملهای پیش پرداخت و علی الحساب، تقسیط بدهی و تضمینات و انبارگردانی، رسیدگی، دارایی های ثابت و تنخواه گردان و مسئول اجرای این فرآیند.

 

رسیدگی به اسناد

 

مطالعه قوانین و مقررات مربوطه از جمله آئین نامه مالی معاملاتی- قانون محاسبات عمومی کشور قانون برگزاری مناقصات قوانین و مقررات اداری و استخدامی قانون کار و تأمین اجتماعی قانون مالیاتهای مستقیم قانون بودجه نظام نوین اداره بیمارستانهاو طبقه بندی اقتصادی هزینه و مصوبات هیئت امناء دانشگاه - دستورالعمل و بخشنامه های داخلی و وزارتی و....

رسیدگی به اسناد هزینه واحدهای تابعه دانشگاه از نظر تطبیق با کلیه قوانین فوق

تطبیق پرداختها با موافقتنامه های مبادله شده و تخصیص های صادر شده

پاسخگویی به سوالات و مشکلات واحدهای تابعه در ارتباط با اسناد هزینه و ارائه راهنمایی های لازم به مسئولین رسیدگی به اسناد واحدها

ارائه گزارشهای لازم و انجام سایر امور محوله طبق دستور مقام ما فوق

انجام مکاتبات لازم در زمینه های مختلف در صورت نیاز